Бюджетний регламент чітко регламентує процедури які дають змогу громадянам бути проінформованими про долю публічних коштів та дають адекватні можливості долучитися до бюджетного процесу не тільки на етапі контролю за використанням бюджетних коштів, але й безпосередньо коли виконавчий комітет та депутати визначають куди, скільки та чому мають бути витрачені кошти бюджету.

Бюджетні регламенти можуть прийматися як окремі документи, або в рамках регламенту міської ради або виконавчого комітету. Їх прийняття підвищує ДОВІРУ до рішень місцевої влади через те, що чітко врегульовується   порядок оприлюднення різноманітних документів на різних стадіях бюджетного процесу, зазначається порядок інформування громадян про поправки, які надають депутати, та здійснюється інформування про стан і причини їх врахування чи відхилення,  забезпечуються  належні можливості для участі громадян у бюджетному процесі, і головне, громадяни можуть зрозуміти ЧОМУ обрані саме такі пріоритети, ЯК буде вирішуватися питання, які їх хвилюють, ЩО треба зробити аби досягнути прогресу у вирішенні конкретного питання у місті чи області.

Іван Сікора як експерт-консультант багатьох громадських організацій та експерт групи “Реанімаційний пакет реформ – Київ/Муніципальний розвиток” розробив «МОДЕЛЬНИЙ» проект Бюджетного регламенту.  Він, у більшій чи меншій мірі, був втілений у проекті Бюджетного регламенту Київської міської ради та Бюджетному регламенту, який був прийнятий у Лисичанську Луганської області.  Проекти Бюджетних регламентів, які розроблені на основі «МОДЕЛЬНОГО» проект Бюджетного регламенту розглядаються й у інших містах України.

Бюджетний регламент є можливістю впровадити кращі практики «доброго врядування». Більше обґрунтованості, прозорості та  можливостей для участі та впливу громадян на прийняття рішень в рамках бюджетного процесу – більше довіри до рішень міської влади.